Deconstructorul

Vești bune din India

Posted in China, economie, India by Deconstructorul on 30 August 2010

Săptămâna trecută, relația China – India a fost analizată în The  Economist. După ce am citit articolul, am găsit prin feeduri alt articol care subliniază o trăsătură  neașteptată a antreprenorilor indieni, în comparație cu cei chinezi, trăsătură datorată sistemului democratic și birocrației încâlcite din India:

Because India’s entrepreneurs have succeeded amid dysfunctional government and financial institutions by developing a kind of independent and experimental ingenuity, it stands to reason that the enterprising class would prosper even more, were India to reduce barriers to business and clean up corruption. In China, it is unclear what will happen if state efforts are no longer sufficient to entice and groom the entrepreneurs its economy needs

Concluzia e logică, dar mă face să mă gândesc și la România. Companiile românești nu dau dovadă de ingeniozitate sau de competivitate nici în 2010, după 20 de ani de luptă și supraviețuire: să fie răspunsul o lipsă de pricepere la afaceri a românilor sau există o întârziere datorată timpului necesar pentru o schimbare de generație (am preferat să scriu de generație, deși reflexul a scris de mentalitate – dar dacă au trecut 20 de ani și încă vorbim de schimbare de mentalitate înseamnă că am pierdut oricum generația).

Lasă un răspuns

